۲۳ خرداد ۱۴۰۲

الجزایر، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب ۲۰۲۳ پکن

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران به نقل از چاینا دیلی، حدود ۱۵۰۰ ناشر از ۵۶ کشور و منطقه، بیش از ۲۰۰ هزار عنوان را به نمایشگاه امسال که تا ۱۸ ژوئن ادامه دارد، خواهند آورد. هزار غرفه‌دار دیگر از طریق یک پلتفرم آنلاین در این رویداد شرکت خواهند کرد.
 
غرفه‌داران جدید خارجی، بیشتر از آمریکا، روسیه، ایتالیا، اتریش، آلبانی، عربستان سعودی و رواندا هستند. شرکت‌ها و موسسات فرهنگی بزرگ از هنگ کنگ، ماکائو و تایوان نیز آثار منتخب خود را در میان ۶۰۰ شرکت‌کننده از چین به نمایش خواهند گذاشت.
 
الجزایر به عنوان مهمان افتخاری نمایشگاه امسال با شعار «الجزیره-پکن: همگرایی فرهنگ و تمدن‌ها»، ۸۱۴ عنوان کتاب، ادبیات، هنر، علوم انسانی و علوم را به چندین زبان از جمله عربی و بربری از شمال آفریقا و نیز انگلیسی و فرانسوی به نمایش می‌گذارد.
 
همچنین در حاشیه این نمایشگاه یک هیئت الجزایری متشکل از مقامات فرهنگی و هنری، نویسندگان، محققان و موسیقی‌دانان این کشور از چین بازدید خواهند کرد.
برگزاری میزگردهایی با موضوع ادبیات و فیلم، نمایش صنایع‌دستی و معرفی میراث فرهنگی این کشور مانند ظروف برنزی، سرامیک و لباس‌های سنتی، از جمله برنامه‌های این هیئت است. همچنین دانشمندان چینی و الجزایری گرد هم می‌آیند تا در مورد توسعه ادبیات الجزایر، نویسندگان بارز این کشور و تاثیرات داخلی و جهانی آنها بحث و چشم‌انداز مبادلات و ترجمه ادبیات بین دو کشور را بررسی کنند.
 
امسال شصت‌و ‌پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و الجزایر است. در سال ۲۰۱۸، چین به عنوان مهمان افتخاری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر حاضر شد.
 
نمایشگاه کتاب پکن برای اولین بار بخش ویژه‌ای برای ادبیات و بازی‌های آنلاین راه‌اندازی خواهد کرد، با فضاهای فراگیر، مجازی، خواندن، نمایش و تجارت که تجربیات تعاملی را با فناوری‌های پیشرفته مانند وی‌آر و ام‌آر ارائه می‌کند. این نمایشگاه همچنین پروژه‌ای را برای تشویق شرکت‌های انتشاراتی کوچک و متوسط در خارج از این کشور راه‌اندازی کرده است.
 

ایبنا

نظرات

نظر خود را بنویسید: